22tracks lanceert Android app & My22

09 NOVEMBER 2011, AMSTERDAM | WOENSDAG 9 NOVEMBER 2011
Samenvatting
Vandaag lanceert 22tracks zijn veelgevraagde Android applicatie en wordt My22 gelanceerd: de mogelijkheid om je favoriete tracks binnen één playlist te verzamelen.

Sinds de officiële start van 22tracks in oktober 2009, is de service uitgegroeid tot één van de best bezochte en gewaardeerde muzieksites van Nederland. Per vandaag is er ook een Android app beschikbaar en kun je in My22 je favoriete tracks bundelen in je eigen persoonlijke playlist.

De iPhone app is met ruim 110.000 downloads in exact één jaar tijd een groot succes. Op veler verzoek is de Android applicatie nu een feit, ontwikkeld door Fonk Mobile. Bekijk de app hier in de Android store. In tegenstelling tot de iPhone app werkt de Android app niet met de iTunes Store. Wie tracks mobiel wil aanschaffen - aangezien 22tracks die gemiddeld slechts een maand aanbiedt - kan op Android telefoons terecht bij 7Digital. Het Britse bedrijf, één van de grootste digitale muziekstores ter wereld, sloot deze maand een partnerschap met 22tracks.

De optie om een eigen favorietenlijst te maken en de állerbeste nummers van 22tracks.com binnen één playlist te gieten is ook weer terug: My22. Door te klikken op de hartjes voor de tracks kun je ze vanaf nu in je My22 playlist plaatsen. Vervolgens kun je al je vrienden op je hoogte brengen van jouw favorieten en je goede smaak wereldkundig maken. Zo ben je de eigen curator binnen het al zorgvuldig geselecteerde 22tracks aanbod en hoef je bovendien nooit meer een titel te vergeten. Inloggen kan via je Facebook, Twitter of Google account. Bekijk hier alvast de playlists van de Amsterdam chief Venz en de Brusselse chief Koen Galle, beide gevuld met tracks uit de 22 verschillende genres.

Naast de culturele sector weten ook steeds meer grote merken 22tracks te vinden om hun product of event te promoten middels een branded playlist. Na het winnen van een enorme rij awards - veelal toegespitst op de innovatie binnen de muziekwereld - en uitgeroepen te zijn tot Startup van het Jaar was de tijd rijp om de stap richting het buitenland te wagen. In juni ging 22tracks Brussel van start en deze winter nog moet 22tracks Londen het licht gaan zien. Het doel van de Amsterdamse startup is om in enkele jaren in 22 muzieksteden gevestigd te zijn.

Over Hagens PR

Hagens PR is een influencing agency

Wij draaien op aanstekelijk enthousiasme. Aanstekelijk enthousiasme komt voort uit bevlogenheid en ambitie en laat zich graag verspreiden. Daarom werken we alleen met mensen en merken die écht geloven in wat ze doen. Dat doen wij zelf namelijk ook.

We staan merken en mensen bij in het realiseren van hun ambities door ze te adviseren over marketing en innovatieve online media- en PR strategieën. We zijn ook goed in traditionele PR, maar wel op onze eigen progressieve manier. Dankzij die combinatie kunnen we onze jarenlange ervaring en ons grote netwerk op dagelijkse basis inzetten voor zowel commerciële als culturele merken.